brandgangen

Drs. A.J. Gorter                                                                     per fax alsmede per email 

Directeur Woonveste en bestuurslid Rotaryclub Heusden, Afrikalaan 92, 5152 MD  Drunen

Heusden, 5 november 2008

Betreft: Mijn klacht over de brandgangen achter de woningen van Woonveste.

CC: dr. J.M. Cramer

Weledelgeleerde Heer Gorter,

Onderzoeker mr. Frank Romijn van de Nationale ombudsman heeft mij op donderdag 8 mei 2008 het advies gegeven om een formele klacht bij Stichting Woonveste neer te leggen. (dossiernummer 2008.04554) Aangezien minister Cramer vandaag namens de Kroon de handelwijze van de gemeente Heusden en Stichting Woonveste nauwkeurig is gaan onderzoeken en omdat de bestemmingsplan procedure nog tot november 2009 voortduurt wordt de kans steeds kleiner dat het bestemmingsplan Castellum zal worden goedgekeurd.

Op mijn website www.blaap.org kunt u het filmpje van de raadsvergadering van 5 oktober 2004 bekijken. Ik vraag hier namens de belanghebbende bewoners om iets aan de verwaarloosde brandgangen te doen. Ik weet dat u de sloopbonus in de wacht wilt slepen maar dat geeft u nog niet het recht om de bewoners van Oudheusden onrechtmatig onder druk te zetten middels verwaarlozing van uw huizen en brandgangen.

Mocht de Raad van State onverhoopt het bestemmingplan Castellum in november 2009 goedkeuren dan nog loopt de onteigeningsprocedure tot 2014. Wij kunnen al die tijd toch niet akkoord gaan met uw verwaarlozing van de brandgangen? U zou de bewoners een groot plezier doen door de brandgangen per direct op te knappen.

Hoogachtend,

 
R.H.B. van Uden

 ——————————–

Geachte heer Van Uden.

U stelt dat Woonveste brandgangen in het reconstructiegebied Oudheusden verwaarloost en u verzoekt mij -namens de bewoners- hier iets aan te doen.

Woonveste verwaarloost de brandgangen niet. Integendeel, onze opzichters inspecteren de brandgangen met verhoogde frequentie, juist om de leefbaarheid in de reconstructieperiode te bevorderen. Overigens is het voor mij nieuw dat u namens de bewoners spreekt. Woonveste heeft met regelmaat contact met haar huurders over de situatie in Oudheusden.

Hoogachtend,

A. Gorter Woonveste

——————–

Heusden, 14 november 2008
 
Geachte Heer Gorter,
 
Ik heb zojuist gezien dat de matrassen, rollen tapijt en kussens uit de brandgangen zijn gehaald. Hartelijk dank voor het opruimen van dit vuil. Kunt u garanderen dat er geen matrassen, kussens en rollen tapijt terugkomen? 
 
U heeft mijn brief kennelijk niet goed gelezen. Ik spreek helemaal niet namens de huidige bewoners van de anti-kraak panden. citaat: “U zou de bewoners een groot plezier doen door de brandgangen per direct op te knappen.” Ik heb verschillende bewoners over Castellum gesproken en ik vond het nodig dit in mijn brief te verwerken.
 
Hoogachtend,
R.H.B. van Uden

Geef een reactie

